Krediitkaart juriidilisele isikule

Korporatiivne pangakaart Mastercard Business võimaldab Teile kuu jooksul määratud krediidi limiidi piires sooritada oste, kasutada teenuseid ning võtta välja sularaha sularahaautomaadist.

Krediitkaart sobib igapäevaste rahaasjade ajamiseks:

 Makske ostude eest nii Eestis kui ka välismaal. Ülemaailmne kasutamine kõikjal, kus märkate Mastercard® tähistust

 Makske internetis

 Võtke välja sulararaha sularahaautomaatidest

 Tehke viipemakseid

VÄLJASTAMISE TINGIMUSED Krediitkaardi saamise eelduseks on arvelduskonto olemasolu TBB pangas, positiivne krediidiajalugu, pidev sissetulek või tagatishoiusele kokku lepitud tagatisraha paigutamine. Krediitkaardi saamiseks tuleb täita vormikohane taotlus, mille saab pangakontorist. Krediitkaarte väljastatakse kaheks aastaks. Kaardi kehtivusaeg on märgitud kaardi esiküljele.
LIMIIDID Krediidi limiidid on ettenähtud iga kaardi liigi kohta. Limiidi suurus sõltub Teie maksuvõimeist ja vajadustest. Pank määrab individuaalselt igale klientidele limiidi suuruse üheks kalendri kuuks.
TASUMINE Kasutatud krediidi eest tasumine toimub vastava võlgnevuse automaatse kinnipidamise teel Teie arvelduskontolt järgmisel kuul, panga poolt määratud kuupäevaks.
TAGASIMAKSMINE Krediitkaardi valdjal on võimalik ennetähtaegselt tagasi maksta krediitkaardi kasutatud limiidi kas täies ulatuses või osaliselt igal hetkel kalendrikuu jooksul. Peale kasutatud limiidi tagasimaksmist suureneb krediitkaardi vaba jääk tagasimakse summa võrra. Kasutatud limiidi tagasimaksmine toimub arvelduskontol olevate vahendite arvelt eurodes. Krediitkaardi kasutatud limiidi tagasimaksmist saab teostada kas pangakontoris või internetipanga kaudu. Teenus on tasuta.
Viipemakse puhul makstakse ostu eest, puudutades pangakaardiga makseterminali PIN-koodi sisestamata.
 Kiire ja mugav Ostud kuni 50 € väärtuses (kaasa arvatud) PIN-koodi sisestamata Võimalus viipemaksete funktsioon sisse või välja lülitada
✓ Makse sooritamiseks ei tohi kaugus makseterminalist ületada kaht sentimeetrit  Terminal ei võta kaks korda sama summat sama ostu eest. Pärast helisignaali lülitub terminal välja  Valikuliselt küsitakse PIN-koodi makse kinnitamiseks, isegi siis kui ostusumma on kehtestatud piirist väiksem  Kaardi omanik kehtestab ise viipemaksete limiidi, mis võib olla minimaalne
Viipemakseid saab sooritada POS-terminalides Eestis ja välismaal, kus terminalidel on MasterCard PayPass´i logotüübid , samasugused nagu pangakaardil.
Eestis kehtib viipemaksete limiit kuni 50 eurot. Välisriikides on kasutusel kohalikud limiidid. Soovitame enne välisriiki sõitmist eelnevalt tutvuda selle maa viipemaksete limiidiga Kaardi omanik võib registreerida viipemaksete limiidi nullist kuni panga poolt kehtestatud maksimaalmäärani
Viipemaksete funktsiooni saab aktiveerida, sooritades tehingu pangaautomaadis või kauplusemüüja makseterminalis tavalisel viisil – kaart tuleb panna terminali ja kinnitada tehing PIN-koodiga.

TBB maksekaarti saab kasutada maksmiseks ainult juhul, kui internet-kaupluse müüja aktsepteerib MasterCard kaarte. Sellel juhul müüja Interneti saidil peab olema MasterCard logosid või vastav teade.

Internetis ostmiseks on kaardi omaniku kinnitamiseks vaja kasutada spetsiaalset 3-kohalist koodi – CVC2 (Card Validation Code 2). CVC2 kood on trükitud maksekaardi tagaküljel.

Pöörame Teie tähelepanu sellele, et CVC2 koodi kasutatakse ainult tehinguteks Internetis. Teisteks tehinguteks, sealhulgas sularahaautomaadist sularaha väljavõtmiseks, kasutatakse 4-kohalist PIN-koodi.

Täiendav info telefonidel:

+372 66 88 064

+372 66 88 074

Pangakaardi kasutamise lepingu sõlmimisel määrake deebet- ja krediitkaartidele mõistlikud kasutuslimiidid. Pettuse või kaardi varguse korral ei lase see petturitel kasutada ära kogu teie arvelduskontol olevat raha või krediitkaardi kättesaadavat limiiti. Pidage meeles, et limiite saab alati muuta.

 Õppige PIN-kood pähe ning hävitage PIN-koodi ümbrik

 Ärge kirjutage PIN-koodi kaardile ega hoidke kaardiga samas kohas

 Teie olete ainuke, kes teab PIN-koodi, ärge öelge ega näidake seda kellelegi

 Kui olete oma PIN-koodi ära unustanud ega suuda seda meelde tuletada, pöörduge uue kaardi ja uue PIN-koodi saamiseks panka

 Makstes kaardiga ärge lubage teenindajal kaarti Teie vaateväljast ära viia ning olge alati juures, kui kaarditehingut tehakse

 PIN-koodi sisestamisel varjake käega klaviatuuri

 Enne PIN-koodi kinnitamist kontrollige, et tehingu summa oleks õige

 Enne kaardi kasutamist sularahaautomaadis vaadake tähelepanelikult seade üle. Ärge andke kaarti kolmandate isikute kätte

 Kui kaardi konfiskeeris sularahaautomaat, tuleb kaart viivitamatult blokeerida, helistades ööpäevaringsel abitelefonil (+372) 66 88 088. Kui kaardi kasutamine on blokeeritud, saab selle sularahaautomaati jätta

 Kaarditehingute turvalisuse taseme tõstmiseks ja võimalike kaardipettuste juhtumite ennetamiseks kehtestas Tallinna Äripank piirangu sularahaautomaadist kaardi magnetriba abil sularaha väljavõtmise tehingute arvule Aasia -Vaikse ookeani regiooni riikides

Internetist ostude sooritamisel ärge kasutage tundmatut arvutit. Võõrasse arvutisse võib olla installeeritud programm, mis loeb infot kaardilt. Internetiostude tegemisel olge tähelepanelik. Kui Teil tekib kahtlus, kas kaupmees reaaalselt olemas on, tasub enne ostu sooritamist kontrollida, kas kaupmehe kodulehel on toodud tema kontaktandmed. Nende puudumisel ei saa klient esitada kaupmehele pretensioone. Kui kaupmehe kodulehel on kontaktandmed olemas, kuid ta ei vasta teie päringule, on mõistlik sellise kaupmehe teenustest loobuda.

✓ SMS teavitamine on panga teenus, mis võimaldab kliendil saada pangalt mobiiltelefoni sõnumina informatsiooni kliendi kaardiga makseterminali, pangaautomaadi, e-Commerce kaudu tehtavatest maksetehingutest

 Teenusega liitumiseks on vaja sõlmida SMS teavitamise leping, kas panga kontoris või internetipangas.
Blokeerige koheselt kaart, kui ilmub kahtlane tehing

✓ Hoidke kaarti turvalises kohas, mis välistab kõrvaliste isikute juurdepääsu

 Vältige kaardi sattumist magnetvälja (televiisorite, audiosüsteemide jne lähedusse), kuna see võib kahjustada kaardi magnetriba ja muuta kaardi kasutamiskõlbmatuks

Kui pangakaart kaob või see varastatakse, viivitamatult teatage sellest TBB panga ööpäevaringselt avatud telefonile
+372 6 688 088 või lähimasse pangakontorisse, et Teie kaart blokeeritaks võimalike teiste isikute poolse kasutamise eest. TBB panga töövälisel ajal saab kaarti blokeerida helistades NETS Estonia AS kaardikeskuse talituse telefonil +372 6 711 444.

Selleks peate ütlema Teie isikuandmed ja kaardinumbri.

Soovitame Teile salvestada oma mobiiltelefoni mälusse pangakaardi ja ööpäevaringse abitelefoni numbrid.

Blokeeringu mahavõtmiseks peate isiklikult pöörduma panga poole.

Kui Teie kaart kaob või varastatakse välismaal ja Teil ei õnnestu ühendust saada TBB pangaga, on Teil võimalus kaart blokeerida helistades rahvusvahelise abistamise teenuse Mastercard Global Servise (MCGS) telefoninumbril +1-636-722-7111.

Helistades üle maailma eeltoodud numbrile selgitatakse Teile, milliseid abistamise teenuseid on Teile välismaal viibides võimalik kasutada. Nende hulka kuuluvad ajutise kaardi väljastamine ning kasutamata kuu limiidi piires sularaha väljastamine. Sularaha väljastamisele on seatud alljärgnevad piirmäärad:

Mastercard Standard kuni 320 EUR
Mastercard Business kuni 450 EUR
Mastercard Gold kuni 1 600 EUR

Kaardi blokeerimisel küsitakse Teilt kaardi number. Seepärast soovitame enne välismaale minekut üles kirjutada oma kaardinumber ja Mastercard Global Servise telefoninumber. Antud infot on soovitav hoida kättesaadavas kohas, kuid eraldi kaardist.

TBB pank ja Mastercard Global Servise aitavad Teid välismaal viibides leida lahenduse tekkinud olukorrale.

Turvaliste internetiostude sooritamiseks pakub TBB pank pangakaardi kasutajatele Mastercard’i teenust SecureCode.

SecureCode on Teie poolt eelnevalt internetipangas kehtestatud parool, mis tagab täiendava autentimise ja kaitse ja kinnitab internetitehingu õigsust. SecureCode sisestamine ei võta palju aega, kuid oluliselt tõstab kaarditehingu turvalisuse taset. SecureCode kindlustab Mastercard kaartide täiendava kaitse tehingute tegemisel internatipoodides kolmandate isikute kasutamise eest.

SecureCode kasutamisel võite kindel olla internetis sooritatavate tehingute turvalisuses. Süsteem tagab maksimaalselt turvalised ostud kaupmeestelt, kes on liitunud samuti turvaliste ostude programmiga. SecureCode süsteemi kasutavad kaupmehed asetavad Securecode logo internetipoe avalehele.

Kuidas töötab SecureCode

Internetipoes kaupade või teenuste eest maksmisel palutakse Teil kinnitada ostu, kasutades SecureCode. Selleks tuleb läbi teha kolm lihtsat sammu:

 Eelnevalt registreerida internetipangas Teie pangakaardid, mida kavatsete kasutada e-Commerce’is (Loe lähemalt)

 Ostu sooritamisel sisestada kaardi number, kaardi kasutaja ees- ja perekonnanimi, kaardi kehtivusaeg ja CVC.

 Tehingu õigsuse tuvastamiseks palutakse Teil sisestada SecureCode spetsiaalsesse aknasse. Mõne sekundi jooksul kinnitab pank, et just Teie sooritate ostu.

 Niipea kui tuvastatakse, et Te olete kaardi kasutaja, teostatakse makse.

Enne kaarditehingute vaidlustamist tasub teada:

 Kui internetipoest ostetud kaup või teenus ei vasta tellimusele, on puudustega või Te ei ole saanud tellitud kaupu või teenust, tuleb kõigepealt pöörduda müüja poole. Hoidke kindlasti müüjaga peetud kirjavahetuse, tellimuse kinnituse või tasu maksmist tõendava dokumendi koopia alles

 Kui olete oma kaardi andmed registreerinud, kuid enam teenust ei soovi, tuleb Teil teavitada kaupmeest/teenusepakkujat lepingu lõpetamise soovist. Kui Te ei ole seda õigeaegselt teinud, siis juba kontolt maha võetud tehingusummasid vaidlustada ei saa

 Kui summad on sisse nõutud hotelli nimel, pöörake tähelepanu hotelli nimele, kas Te olete selle hotelli teenuseid kunagi kasutanud? Hotellil on õigus sisse nõuda tasu hotelli mitte ilmumise eest, kui broneering ei olnud varakult tühistatud, või tasu maksmata jäänud teenuse eest, nt minibariostud

Kaarditehingute vaidlustamine

Kaarditehingu saab vaidlustada järgmistel juhtudel:

 sularahaautomaat ei väljastanud raha, kuid Teie kontolt on summa maha võetud

 kaarditehingu summa ühe ja sama ostu eest on maha võetud topelt

 kui kaardimakse ebaõnnestus, kuid tehingu summa on kontolt debiteeritud

 kontolt debiteeritud summa erineb müüjaga kokkulepitustkaarditehingute olemasolu, mida kaardi valdaja ei ole teinud. Tihtipeale on tegu pettusejuhtumitega. Sel juhul tuleb kaart kohe sulgeda

Kliendi käitumine kaarditehingute vaidlustamise korral

1. Kaarditehingute vaidlustamiseks tuleb pöörduda Panka e–posti aadressile – helpdesk@tbb.eecards@tbb.ee või lähimasse pangakontorisse telleri poole. Teller abistab vajadusel Kaarditehingute vaidlustamise avalduse vormi täitmisel. Avalduse vorm on kättesaadav siin.

2. Täidetud avalduse vormile tuleb lisada ostutšekid, sularahaautomaadi kviitungid või muud kaarditehingu vaidlustamise alust tõendavad dokumendid.

3. Esitatud avalduse ja sellele lisatud dokumentide alusel viiakse läbi uurimine.

Oluline on teada:

Vastavalt rahvusvahelistele tagasinõuete reeglitele kaarditehingu vaidlustamine vaadatakse läbi 120 päeva jooksul alates avalduse esitamisest, erandjuhtudel võib läbivaatamise tähtaeg pikeneda.

Kaardivaldajal on õigus tema nõusolekuta tehtud tehinguid vaidlustada ja esitada tagasinõue kaardiväljastajale koheselt peale antud asjaolu avastamist, kuid mitte hiljem kui 13 kuud pärast tehingu sooritamist.

SMS teavitamine on Panga teenus, mis annab Kliendile võimaluse saada Pangalt mobiiltelefonile SMS`ina informatsiooni panga kaardiga tehtavatest maksetehingutest makseterminali ja/või e-Commerce vahendusel ja/või pangaautomaadist.

Liitumiseks on vaja sõlmida teenuse kasutamise leping, mis võib teostada kas panga kontoris või internetipangas Teile sobival ajal.

Kliendil on õigus iseseisvalt määrata SMS-teenuse saamise seadistused (miinimumsumma, millest SMS-id saadetakse ning kaardist rahavahendite debiteerimise viis: terminal, e-Commerce, sularahaautomaat).

Tasu kuu aja jooksul saadetud sms-teavitamiste eest summeerutakse ning võetakse Teie arvelduskontolt maha automaatselt kalendrikuu viimasel kalendripäeval.

Mobiiltelefoni numbri vahetusel peab Klient lõpetama lepingu oma vana numbri baasil ja sõlmima teise lepingu uue mobiiltelefoni numbri baasil.

SMS-teavitamise lepingu sõlmimise juhend

Krediitkaardi kasutatud limiidi ennetähtaegne tagasimaksmine

1. Krediitkaardi kasutatud limiidi ennetähtaegne tagasimaksmine kehtib vaid aktiivse staatusega krediitkaartidele.

2. Krediitkaardi kasutatud limiidi tagasimaksmise summa võib võrduda kasutatud limiidiga või olla sellest väiksem.

3. Toimingut saab teostada menüü punktis „Päringud“, alapunktis „Koondväljavõte“ või „Kaardid“.

3.1. Valige vastav krediitkaart ja toiming „Kustutada jooksvad nõuded / Kasutatud limiidi tagasimaksmine“.

3.2. Valige konto, millelt soovite kasutatud limiiti tagasi maksta.

3.3. Vaikimisi pakutakse tasumiseks jooksvate nõuete / kasutatud limiidi täissummat. Kasutatud limiidi osaliseks tasumiseks tuleb summat vähendada. Summa märgitakse ainult eurodes.

3.4. Toimingu kinnitamiseks vajutage nuppu „OK“.

4. Kasutatud limiidi tagasimaksmise summat ei arvestata internetipanga kaudu teostatavate tehingute ei päeva- ega kuulimiiti.

5. Kviitungit saab välja trükkida menüü punktist „Maksete ajalugu“.