Korduma kippuvad küsimused seoses panga vabatahtliku tegevuse lõpetamisega
KONTOD
1. Mis juhtub minu rahaga kontol või hoiusel?
Teie raha ei kao kuskile.
TBB panga klientide vahendid sh hoiused, mida kliendid pole TBB pangast hiljemalt 21.04.2025 teistesse krediidiasutustesse üle viinud, antakse peatselt üle notari deposiiti.
Notar hakkab klientidele hoiuseid väljastama avalduse ja isikut tõendavate dokumentide alusel, sellest teavitatakse kliente täiendavalt.
Notar ei väljasta hoiuseid sularahas.
2. Kas hoiustele makstakse intressi ka pärast panga likvideerimist?
Ei maksta.
3. Mida teha, kui mu hoius ületas tagatise piirmäära (100 000 eurot)?
TBB pank tagastab kõik hoiused täies ulatuses, Tagatisfond ei osale väljamaksete tegemisel.
Hoiuse tagastamist võivad takistada vaid kliendist tulenevad piirangud (nt konto arest õiguskaitseorganite või kohtutäituri poolt, kliendi surm ja käimasolev pärimismenetlus jms).
4. Kas mulle on tagatud hüvitis?
Et tegemist on vabatahtliku likvideerimisega, siis Tagatisfondi protseduur ei rakendu. TBB pank tagastab hoiuseid iseseisvalt täies ulatuses ning vajadus pöörduda Tagatisfondi poole puudub.
RAHA TAGASTAMINE
1. Millal ja kuidas ma saan oma raha tagasi?
TBB pank palub Teid esitada hiljemalt 21.04.2025 konto sulgemise avaldus rekvisiitidega mõnes teises krediidiasutuses TBB panga kontoris lahtiolekuaegadel või saata see digitaalselt allkirjastatuna aadressil helpdesk@tbb.ee. Lisaks saab arvelduskonto rekvisiidid lisada internetipangas jaotises Seaded – Kliendi andmed.
Kui Teil puudub konto teises pangas, saate oma hoiustatud raha kuni 21.04.2025 TBB panga kontorist. Kui hoiustatud summa ületab 5000 eurot, palume oma tulekust eelnevalt teada anda, et pank saaks tagada sularaha olemasolu.
2. Mis juhtub minu rahaga, kui ma ei esita TBB pangale avaldust kuni 21.04.2025?
Juhul, kui Teie ei esita TBB pangale maksekorralduse avaldust hiljemalt 21.04.2025, annab TBB pank Teie vahendid üle notari deposiiti, millest Teid teavitatakse eraldi. Siis saate oma vahendid notari käest.
Raha kättesaamine saab olema seotud täiendavate dokumentide esitamise vajadusega notarile ja mõningase viivitusega. Notar ei arvelda sularahas.
3. Kui mul on küsimusi, kuhu peaksin pöörduma, et raha tagasi saada?
Palun võtke meiega ühendust e-posti aadressil helpdesk@tbb.ee või helistage meie infotelefonil +372 66 88 066 tööpäeviti 9.00-17.00.
KAARDID
1. Mis saab minu pangakaardist?
Pangakaartide teenindamist ei toimu alates 15.04.2025.
MAKSED
1. Ma olen 14.04.-15.04.2025 teinud ülekande, mis pole jõudnud saajani. Kas minu raha on kadunud?
Seoses maksesüsteemide sulgemisega võivad vahetult enne seda algatatud maksed jääda kinni TBB panga korrespondentkontodele, kuna korrespondentpangad ja maksesüsteemid võivad rakendada pikemaid kontrolliprotseduure. Kui see juhtub, esitab TBB pank oma lepingupartneritele täiendavad selgitused ja maksed töödeldakse lõpuni, küll võib see võtta tavapärasest rohkem aega. TBB pank võib küsida kliendilt täiendavate dokumentide esitamist.
2. Kui oli tehtud ülekanne minu kontole, kas summa laekub minu kontole?
Alates 14.04.2025 AS TBB pank sai Finantsinspektsioonilt loa tegevuse vabatahtlikuks lõpetamiseks. Sellest päevast on lõppenud AS-i TBB pank krediidiasutuse tegevusluba ja ei ole TBB pangal enam õigust osutada finantsteenuseid, muuhulgas kasutada tavapäraseid maksesüsteeme, seoses sellega, tehtud ülekanne ei laeku kontole.
3. Kui tuleb pension, toetus, palk või muu perioodiline makse, kas see laekub minu kontole?
Alates 14.04.2025 ei osuta TBB pank klientidele finantsteenuseid, mistõttu Teie kontodele sissetulevad maksed lükatakse tagasi.
Teie peate ise teatama maksjale (s.o Sotsiaalkindlustusamet, tööandja jms) oma uued pangarekvisiidid teises krediidiasutuses, et ta teostaks ülekandeid teisele kontole.
LAENUD
1. Mis saab minu laenust? Kas ma ei pea seda enam tasuma?
Laenude teenindamine toimub vastavalt kehtivatele lepingutele. Ehk vaatamata panga likvideerimisele Teie peate teostama laenumakseid vastavalt graafikule, vastasel juhul on TBB pangal õigus rakendada Teie suhtes lepingulisi õiguskaitsevahendeid, s.h nõuda viivist ja tagatiste realiseerimist.
2. Kellele ja kuhu ma nüüd oma laenu pean maksma?
Kuna TBB pank enam ei paku makseteenuseid, ei saa Teie enam kanda raha oma kontole TBB pangas. Et TBB pank saaks Teie kontot debiteerida laenumaksete mahavõtmiseks. Laenumaksed ja kõik teised arveldused TBB pangaga toimuvad TBB panga arveldusarve kaudu, mis on avatud Coop Pangas.
TBB panga uued makserekvisiidid on:
Saaja: AS TBB pank (likvideerimisel)
Pank: Coop Pank
Konto: EE87 4204 2786 3588 1309
Panga BIC: EKRDEE22
Laenuklientidele saadetakse eraldi arvelduskonto rekvisiidid laenumaksete tasumiseks.
3. Kas laenulepingu tingimused muutuvad?
Laenude teenindamine toimub vastavalt kehtivatele lepingutele.
4. Kuidas ma saan oma makseid tõendada, kui pank enam ei tööta?
Kui olete ekslikult teinud pärast 15.04.2025 ülekande vanale kontole TBB pangas, tuleb makse tagasi Teie kontole. See ei tähenda, et Teie ei pea vastavat makset tegema, vaid et peate tegema laenumakse TBB panga kontole Coop Pangas. Laenuklientidele saadetakse eraldi arvelduskonto rekvisiidid laenumaksete tasumiseks.
VÄÄRTPABERID
1. Mida teha, kui mul oli selles pangas väärtpaberikonto või investeerimiskonto?
TBB pank ei saa enam osutada väärtpaberikontohalduri teenust. Klientidel tuleb viia oma väärtpaberid teisele väärtpaberikontole.
Selleks palub TBB pank Teid esitada hiljemalt 21.04.2025 täidetud ja allkirjastatud väärtpaberite ülekandmise korraldus TBB panga kontoris lahtiolekuaegadel või saata see digitaalselt allkirjastatuna aadressil helpdesk@tbb.ee.
2. Mida teha, kui mul ei ole väärtpaberikontot teise kontohalduri juures?
Kui avaldust ei esitata, annab AS TBB pank klientide väärtpaberid hoiule notari väärtpaberikontole. Väärtpaberite üleviimine notari kontolt kliendi väärtpaberikontole teise kontohalduri juures on võimalik kliendi avalduse ja isikusamasust tõendavate dokumentide alusel. Klientidele saadetakse eraldi teavitus notari poolt väärtpaberite hoiustamise ja üleviimise korra kohta.
VASTUSED PÄRINGUTELE
1. Kes on nüüd minu kontaktisik kõigi küsimuste korral?
Palun võtke meiega ühendust e-posti aadressil helpdesk@tbb.ee või helistage meie infotelefonil +372 66 88 066 tööpäeviti 9.00-17.00.
2. Mis saab dokumentidest ja lepingutest, mis olid pangas?
Internetipangas on kontoväljavõtete tegemine endiselt võimalik. Makseid Teie enam teostada ei saa, kuid ligipääs internetipangas olevatele andmetele säilib.
Samuti saab pöörduda tõendite ja teabe saamiseks panga poole: palun võtke meiega ühendust e-posti aadressil helpdesk@tbb.ee või helistage meie infotelefonil +372 66 88 066 tööpäeviti 9.00-17.00.