PANGAKAARDI TURVALISUS

Palume pöörata tähelepanu meie pangakaartide kasutamise soovitustele

PANGAKAARDI LIMIIDID

Pangakaardi kasutamise lepingu sõlmimisel määrake deebet- ja krediitkaartidele mõistlikud kasutuslimiidid. Pettuse või kaardi varguse korral ei lase see petturitel kasutada ära kogu teie arvelduskontol olevat raha või krediitkaardi kättesaadavat limiiti. Pidage meeles, et limiite saab alati muuta.

KAARDI PIN-KOOD

  • Õppige PIN-kood pähe ning hävitage PIN-koodi ümbrik.
  • Ärge kirjutage PIN-koodi kaardile ega hoidke kaardiga samas kohas.
  • Teie olete ainuke, kes teab PIN-koodi, ärge öelge ega näidake seda kellelegi.
  • Kui olete oma PIN-koodi ära unustanud ega suuda seda meelde tuletada, pöörduge uue kaardi ja uue PIN-koodi saamiseks panka.
  • Makstes kaardiga ärge lubage teenindajal kaarti Teie vaateväljast ära viia ning olge alati juures, kui kaarditehingut tehakse.
  • PIN-koodi sisestamisel varjake käega klaviatuuri.
  • Enne PIN-koodi kinnitamist kontrollige, et tehingu summa oleks õige.

KAARDITEHINGUTE TURVALISUS ATMi KASUTAMISEL

  • Enne kaardi kasutamist sularahaautomaadis vaadake tähelepanelikult seade üle. Ärge andke kaarti kolmandate isikute kätte.
  • Kui kaardi konfiskeeris sularahaautomaat, tuleb kaart viivitamatult blokeerida, helistades ööpäevaringsel abitelefonil (+372) 66 88 088. Kui kaardi kasutamine on blokeeritud, saab selle sularahaautomaati jätta.
  • Kaarditehinguteturvalisuse tõstmiseks ja võimalike pettusjuhtumite vältimiseks lükkab Tallinna Äripank ATM Fallback tehingud tagasi. ATM Fallback tehingutega on tegu siis, kui kiipkaarti kasutatakse selleks ettenähtud sularahaautomaadis, kuid kiibi lugemisel tekib viga ja tehing teostatakse magnetribalt saadud teabe alusel. Pettusjuhtumi korral viga kutsutakse esile kunstlikult n.ö. „katkise kiibiga“ võltsitud kaardiga, mis sunnib pangaautomaate töötama ATM Fallback režiimis ja kasutama magnetriba.
  • Kaarditehingute turvalisuse taseme tõstmiseks ja võimalike kaardipettuste juhtumite ennetamiseks kehtestas Tallinna Äripank piirangu sularahaautomaadist kaardi magnetriba abil sularaha väljavõtmise tehingute arvule Aasia -Vaikse ookeani regiooni riikides.

OSTUDE TEGEMINE INTERNETIS

Internetist ostude sooritamisel ärge kasutage tundmatut arvutit. Võõrasse arvutisse võib olla installeeritud programm, mis loeb infot kaardilt. Internetiostude tegemisel olge tähelepanelik. Kui Teil tekib kahtlus, kas kaupmees reaaalselt olemas on, tasub enne ostu sooritamist kontrollida, kas kaupmehe kodulehel on toodud tema kontaktandmed. Nende puudumisel ei saa klient esitada kaupmehele pretensioone. Kui kaupmehe kodulehel on kontaktandmed olemas, kuid ta ei vasta teie päringule, on mõistlik sellise kaupmehe teenustest loobuda.

SMS TEAVITAMINE

  • SMS teavitamine on panga teenus, mis võimaldab kliendil saada pangalt mobiiltelefoni sõnumina informatsiooni kliendi kaardiga makseterminali, pangaautomaadi, e-Commerce kaudu tehtavatest maksetehingutest.
  • Teenusega liitumiseks on vaja sõlmida SMS teavitamise leping, kas panga kontoris või internetipangas.
    Blokeerige koheselt kaart, kui ilmub kahtlane tehing.

KAARDI HOIDMISE TINGIMUSED

  • Hoidke kaarti turvalises kohas, mis välistab kõrvaliste isikute juurdepääsu.
  • Vältige kaardi sattumist magnetvälja (televiisorite, audiosüsteemide jne lähedusse), kuna see võib kahjustada kaardi magnetriba ja muuta kaardi kasutamiskõlbmatuks.

KAARDI KAOTAMINE VÕI VARGUS

  • Kui kaart kaob või varastatakse teatage sellest viivitamatult lähimasse pangakontorisse või helistage ööpäevaringsel abitelefonil (+372) 66 88 088. Teil tuleb teatada Teie kontaktandmed ja/või ainult Teile ja panga töötajale teadaolevad andmed, pärast teatamist Teie kaart blokeeritakse. Blokeeringu tühistamiseks peate panka isiklikult pöörduma.
  • Kui kaart kaob või varastatakse välismaal ja Teil ei õnnestu Tallinna Äripangaga ühendust saada, võib kaardi blokeerimiseks helistada: MasterCard Global Service MCGS abitelefonil +1 636 722 7111.